lördag 18 januari 2014

Gryta med favoritkryddan

Har ni haft en bra lördag? Det har jag men nu har jag sjunkit ner i soffan och lär inte ta mig upp nå mer. Den enda i familjen som verkar ha nån energi kvar är Ida som växlar rullskridskoåkning med skateboardåkning och nu springer hon på löpbandet.


Till middag åt vi en fläskfilégryta med en massa grönsaker och frukt som jag inte har gjort på jättelänge.  Men eftersom det är ett av mina mest klickade recept och därmed ligger tvåa på "topplistan" så påmindes jag om det. Vilken tur! Som vanligt när det är curry-kryddad mat äter barnen hur mycket som helst. Jag behöver inte fundera vad deras favoritkrydda är.

Nötallergiker kan vara (kors)allergiska mot bockhornsklöver som finns i de flesta curry-blandningar men som tur är har aldrig mina barn reagerat på det. Och sån tur att jag inte har vetat om det för då hade jag nog inte vågat ge dem curry när de var små med tanke på deras höga värden vid allergitesterna. Ibland är det himla bra att vara okunnig :)


Ett perfekt recept som man kan variera efter årstid. Eftersom paprikorna nu är rätt dåliga och dyra struntade jag i det och rev ner en stor morot istället.

Klicka här för att komma till receptet som jag definitivt tycker att ni ska testa snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar