fredag 24 januari 2014

Tidig fredag

God morgon! Efter en vab-dag hemma är jag nu på väg till jobbet för en kort arbetsdag och sen är det HELG. En helg som börjar med en lugn lördag utan planer och fortsätter sedan med en kalas-söndag där två kalas står på agendan.


Jag och Ida hann med en del bakande i går när vi fick en extradag hemma och inomhus. Isak (och vi andra) har längtat länge nog efter semlor och det kändes alldeles för länge kvar till fettisdag så vi började med att baka semlor.


Sen var jag lite sugen att testa baka snurrkakor som jag har sett på bild några gånger. En enkel kaka som säkert uppskattas på barnkalas. En av kakorna blev till ett hjärta istället för en rund kaka.


Ida var inte nöjd med det utan ville baka mer så då tog jag fram smaksatt färgad marsipan som hon fick använda till att göra olika figurer. Bättre än Play-Doo!


Ha en bra fredag, nu ska jag sätta igång morgonruschen här hemma så att vi alla kommer i väg till jobb och skola i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar