fredag 21 februari 2014

Frebaco Kvarn - fri från nötter

Müsli är en högrisk-produkt när det gäller att inte få i sig nötter. Men mitt där bland alla andra paket hittade jag Frebacos müsli där det klart och tydligt står "Fri från nötter".

Ida ger tummen upp till texten hon pekar på "Fri från nötter"
Självklart var jag tvungen att prova om den var god. Och det var den, tack o lov, så nu kan vi fortsätta köpa denna müsli. Fast när jag kollar deras hemsida ser jag att de har en massa olika flingor och müsli så nästa gång provar jag nog en annan sort. Dessutom har de matgryner och gröt också. Spännande!


Som mamma till nöt-allergiker älskar man produkter där det tydligt står "Fri från nötter". Det är så underbart! Dessutom blir jag lite extra nyfiken på dessa medvetna företag som gör ett aktivt val att ha en helt nötfri produktion och självklart vill man stödja dem så mycket man kan så att fler företag ser att det lönar sig att ha en nötfri produktion.



Tinas praliner i Jämtland som har världens godaste praliner är ett annat företag med en helt nötfri produktion. Love it! Annars är ju choklad också en högrisk-produkt för nötallergiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar