måndag 10 mars 2014

Sponsrad video: "Sprid lite Mmm…"

Vad är ert favorit-godis? Nånting som ni bara inte kan tacka nej till? 

Det är väl ingen hemlighet för er som följt mig ett tag att jag tycker att choklad är det bästa som finns. Andra godissorter kan vara goda men jag klarar att vara utan dem, men choklad kan jag inte motstå. Även när jag var strikt ViktVäktare åt jag en bit mörk choklad flera gånger per vecka.



Två mil söder om Treriksröset, i landets nordligaste by, bor Martin Mannela och hans fru Anni. Det är så långt upp i Sverige man kan komma. Vill man leva och bo så här isolerat får man vara mångsidig. Och isolerat är bara förnamnet: I Karesuando, nio mil bort, finns närmaste kiosk. Det blir 18 mil tur och retur, om sötsuget slår in. Det innebär att familjen Mannela fler gånger än en har fått ta fram sirapsflaskan när de velat ha något sött till kaffet.

Så Marabou passade på att spridia lite Mmm… till Sveriges nordligaste invånare – med en bod full av choklad.

Och nu sprider familjen Mannela lite Mmm… till dig. När någon i familjen är i boden så kan man se det på siten ärmannelaiboden.nu och du kan få choklad skickad till dig, och samtidigt skicka choklad till någon du tycker om.


sponsrat inlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar