onsdag 16 april 2014

Chilikyckling och grönsaker

I dag provade jag en ny grönsaksblandning som jag hittade i frysdisken. Jag brukar inte vara så mycket för såna men den här var riktig god med goda grönsaker och en god kryddning av ingefära och chili. Den passade perfekt till den chilistekta kycklingen.


Chilikyckling och grönsaker
kycklingfilé
thaichilisås
grönsaksblandning, jag använde Findus Wok Shanghai

Dela kycklingen i mindre bitar.
Stek dem, salta och peppra.
Häll på thaichilisås, blanda om och håll varmt.
Stek/woka grönsakerna enligt anvisningarna. Krydda ev.

Snabblagad, god och smakrik middag. Det här var precis vad jag var sugen på i dag och det var såå gott. Barnen åt dessutom pasta medan jag tyckte det var perfekt med "bara" kyckling och grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar