måndag 21 april 2014

Löjromsfyllda ägg

Inte kan man klaga på årets påskväder! Helt otroligt att solen har visat sig varje dag. Underbart! Men i och med detta kanonväder har det inte blivit så mycket bakat som jag hade tänkt mig. Men det kommer nog bättre bakväder-dagar framöver så jag hinner bli klar med mitt bak-uppdrag i tid.

Ni har inte fått all recept från vår skärtorsdagsbuffé bl.a. fyllde jag ägghalvor med en löjromsröra som blev riktigt lyckat.


Löjromsfyllda ägg
4 hårdkokta ägg
2 msk crème fraiche
2 msk löjrom
finhackad rödlök

Skala och dela äggen på hälften. 
Gröp ur gulan och blanda med creme fraiche, löjrom och rödlök. 
Fyll ägghalvorna med blandningen. 


Oj så gott och en riktig påskgrej. Eftersom jag använde äggulan till löjromsröran blev den (påsk)gul och fin. Och saker med löjrom blir ju alltid gott, eller hur? Tyvärr mättar ju ägg så bra så man orkar inte äta så många som man skulle vilja.

Nu ska jag ut i solen igen för en liten tupplur innan vi ska till mina föräldrar på go'middag. Hoppas solen skiner på er också och att ni njuter av denna annandagpåsk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar