torsdag 24 april 2014

Risonisallad med köttbullar

Nu är weekend-väskan nästan färdigpackad och jag känner mig redo för en helg i huvudstaden. Kameran och datorn ska packas ner, så mig slipper ni inte :)

Jag hoppas att körbärsträden i Kungsträdgården inte har blommat klart än. I fjol var jag i Stockholm exakt samma tid för att se Justin Bieber med Olivia och då hade de inte börjat knoppat sig än och nu är de nästan utblommade. Har ni nå tips var jag ska äta o fika? Får jag inga tips lär det väl bli de gamla vanliga favoriterna. Och de är ju inte helt fel heller men det är alltid kul att prova nya bra ställen.

I dag blev det lite kylskåpsrens igen och det blev en barnvänlig risonisallad med köttbullar. Ida skulle på dans och Isak på fotbollsträning så det var bråttom, bråttom med maten. Och det här tog inte många minuter att fixa.


Risonisallad med köttbullar
kokt risoni
köttbullar
gurka
tomat
paprika
morot

Dela alla grönsaker och köttbullarna i mindre bitar.
Grovriv moroten.
Blanda ihop allt.
Servera, ät och njut.

Det blev godare än jag trodde och Ida verkligen älskade det. Hon sa flera gånger att det var såå gott och ville att vi skulle äta det varje torsdag. Att solen sken och värmde som en sommardag och att vi satt ute o åt gjorde ju inte att det smakade sämre precis. Oj så härligt det var! Jag hade gärna suttit kvar länge och njutit av kvällssolen, men det hade vi inte tid till i dag.

Vi hade en burk smaksatt crème fraiche i kylen som jag serverade som dressing till salladen. De mindre populära sakerna som vitkål, oliver och ruccola serverade jag på sidan om till dem som ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar