söndag 18 maj 2014

En varm dag i köket

Oj vad tiden går, jag har inte hört av mig på hela dan och ser att nu är det ju snart kväll. Jag var lite orolig att värmen inte skulle orka upp till oss. Men den orkade upp, lite grann i alla fall. Det har inte varit nån sommarvärme men bra mycket varmare än vad det har varit tidigare i vår och man vågade till och med lämna jackan kvar inomhus.


Men trots solen och värmen har jag varit mycket i köket och där har det varit alldeles för varmt. Dels har jag kokat en mustig köttgryta i flera timmar och dels har jag bakat två kladdkakor. Jag har ett kladdkakeuppdrag och eftersom jag misslyckades med första försöket var jag tvungen att baka en omgång till. Så nu är hela köket ett bombnedslag med kladdiga skålar o kastruller, bakformar, pannlappar, provstickor och mycket annat. Lika bra att ta tag i det på en gång och sen ska jag sätta mig o skriva en veckomatsedel och en handlingslista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar