lördag 24 maj 2014

Kräftmiddag

Lördagkvällen är här och vi har hunnit med rätt mycket i dag. Jag och tjejerna började med att åka in till stan och leta lite kläder. Vi kom hem med rätt många påsar så jag är nöjd. Sen var det fort hem och slänga i sig lite mat innan det var dags att åka till Isaks fotbollsmatch. Tyvärr förlorade de, så det var ingen glad kille.


Till middag hade vi planerat kräftor och jag blev så sugen på hemmabakade baguetter så jag satte en deg på jäsning på en gång vi kom hem från fotbollen, så att inte middagen skulle bli alltför sent. När baguetterna var färdiggräddade dukade vi fram kräftor, räkor, aioli, avokado, gurka, körsbärstomater och baguetterna så klart.

Nu är det snart dags för lördagsefterrätten - jordgubbar! Tyvärr är de Belgiska, men den jag nyss provsmakade var bättre än de vi har ätit tidigare i år, men inte slår dem de svenska. Åh vad jag längtar tills vi kan plocka i vårt egna land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar