fredag 20 juni 2014

Hipp hipp hurra för Matro

Tänk att i dag är det på dagen 6 år sedan jag började blogga


Även för 6 år sedan var 20 juni midsommarafton och vi hade lunchpicnic på Hägnan. Det var samma då som nu, men så mycket annat har förändrats på dessa sex år.

Till en början var bloggen ett sätt att sortera och hålla ordning på mina recept. Inläggen hade nästan aldrig några kort och jag skrev knappt nå personligt utan det var i stort sett bara receptet. Hade jag fortsatt så hade jag nog inte haft så många läsare som jag nu faktiskt har. Tack alla ni som följer mig och vill ha Matro.

Lite svårt att förstå att ni är flera tusen per dag som läser det jag skriver. Tack vare er är det så kul att tillbringa alla dessa timmar vid datorn och i köket med att leta inspiration på nätet, i böcker och i tidningar, komma på nya recept att prova, ta kort och redigera och sen skriva alla dessa inlägg.

Under dessa 6 år har det blivit över 2200 inlägg. De första åren skrev jag inte ens ett inlägg per dag medan jag nu har minst ett inlägg per dag men försöker ofta skriva ytterligare ett, i alla fall på helgerna då jag har mer ledig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar