lördag 9 augusti 2014

Bästa början

Kom precis hem från en trevlig tjejmiddag med god mat 
och har nu sjunkit ner i soffan med datorn i famnen och lite lugn o ro. 

För det var lite kaosartat precis när jag kom hem och möttes av Olivia som inte vågade andas för att Isak hade spytt. Men jag misstänkte på en gång hög feber istället för magsjuka och min misstanke bekräftades strax senare då det visade sig att Isak hade över 40 graders feber. Febern hade stigit snabbt för han kände sig pigg nån timme tidigare. Alltid tråkigt när barnen är sjuka men bättre med feber än magsjuka.

Tillbaka till middagen!

Drömtallrik!

Vi började med en god toast, eller två rättare sagt. Den ena med en god röra med gravad lax och räkor (nu när jag skriver blir jag lite osäker om det verkligen var räkor eller bara gravad lax :) ), men framför allt äpple som gjorde den ovanligt fräsch. På den andra var det en stor klick löjrom, och nöjde man sig inte med det (som jag inte gjorde) kunde man ta mer löjrom. Mums!

Vi har haft slut löjrom i frysen ett tag nu men snart är det dags att köpa ny när löjfiskesäsongen är här. Längtar!


Sen dukades det fram rostbiff, två olika sorters potatissallad (den ena med fräscht äpple) och en tomatsallad. Enkelt med gott! Man behöver inte krångla till det så mycket.

Till efterrätt bjöds vi på glasstrut med chili/saltlakrits-glass. Har ni smakat den? Den var riktigt god och jag är redan sugen på en till. Måste nog till affär'n och köpa ett paket imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar