tisdag 12 augusti 2014

Löpande band

Vet ni hur less jag är?

Jag har bakat sex formar chokladhavrerutor utan mjölk, ägg, nötter eller gluten (här hittar ni receptet på dessa smarriga rutor som är alldeles för goda). Att göra samma sak hela tiden à la löpande-band-principen är inte min grej, steka plättar/pannkakor är bland det tråkigaste jag vet till exempel. Att baka en hel dag är ok, men att baka samma kaka en hel dag är ur-tråkigt. Men nu är det gjort i alla fall.


Förutom dessa chokladhavrerutor som tog några timmar att baka har jag även gjort två vardagsmiddagar inför ett kommande projekt. Jag hoppas att det blev rätt nu när jag höll på med så mycket samtidigt i köket. Tänk om jag rev ner vitlök i kaksmeten eller satte flera deciliter socker i soppan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar