måndag 11 augusti 2014

Matsedel v.33 aug 2014

God morgon måndag och god morgon höst. För oj vad det är höstlikt ute - grått, blåsigt och bara 15 grader. Men enligt väderprognosen ska det bli sol och 20 grader i dag. Om några timmar får vi se om det stämmer. Känns skönt att vi inte har några planer i dag utan kan ta dagen som den kommer i riktig semesteranda. Gäller att passa på innan skola, jobb och alla aktiviteter sätter igång och man är mer styrd av tider och måsten. Nu ska jag i alla fall börja med lite frukost, sen blir det nog en tur till Kvantum för lite mathandling nu när jag har lyckats göra en veckomatsedel.

Oj vad det kändes ovant och konstigt att planera en hel veckas middag på en gång. Men nu känner jag mig riktigt duktig :) och jag vet hur skönt det är när det väl är dags att börja laga mat.


Matsedel v.33 aug 2014
On: Spagetti och köttfärssås
To: Kyckling med ananas och chili
Fr: Grillade hamburgare med tillbehör
Lö: Tacogryta och ris
Sö: Toast Skagen och sen Fläskfilégryta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar