måndag 18 augusti 2014

Whopper

…och regnet det bara öser ner…

Usch vilket grått o tråkig väder vi har nu, vi är ju så ovana vid regn så vi är nog alla lite småchockade över hur mycket det kan regna. I och för sig har vi det rätt mysigt nu med tända ljus, myskläder och vi är ju inne i värmen och har det bra. Men nyss hade Ida fotbollsträning, då var det inte lika varmt och mysigt. Det är inte speciellt kul att vara en fotbollsmamma när regnet öser ner.

Leif är tokig i whopper från Burger King, så jämt när jag är i Stockholm köper jag med mig minst en whopper åt honom. Så på lördag är det dags igen om jag fortsätter att vara snäll. I helgen ville han prova göra sin egen och jag tror han blev nöjd, själv tycker jag varken om majonäs eller saltgurka på hamburgare.

En oäkta whopper på många sätt :)

Whopper
nötfärs 100 g/burgare
salt o peppar
sätt ihop whoppern i denna ordning
bröd
hamburgaren
saltgurka
ketchup
lökringar
tomatskivor
sallad
majonäs
bröd

Blanda ihop nötfärs, salt o peppar. 
Forma till hamburgare.
Grilla hamburgaren några minuter per sida.
Grilla "inne-sidan" på brödet.
Sätt ihop whoppern i rätt ordning :)

Vilken hamburgerkedja har bästa hamburgaren enligt er? Jag tycker faktiskt att de godaste är de man köper på idrottsevenemang :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar