lördag 6 september 2014

Årets försenade premiär

Nu har jag redan sjunkit ner i tv-soffan trots att klockan bara har passerat sju. Det känns som det är mycket senare och det beror nog på att vi åt redan klockan fyra idag. Vi ville sitta ute o äta och ville då passa på medan det var soligt och varmt och då kan man inte äta så sent som vi brukar äta på helgerna.

Vi åt en riktig delikatess som man dock helst äter utomhus eftersom det luktar en hel del om maten. Men för er som tror att det smakar som det luktar - Ni har fel, fel, fel. Ni förstår väl vad det är för delikatess jag pratar om? Precis, det var äntligen dags för årets surströmmingspremiär för mig.


I dag åt vi två lyxvarianter på strömming, märken som man inte kan hitta på affärerna. Det var Grand Kallax och Bocköns, meningarna gick isär runt bordet om vilken som var bäst. Dock var vi rörande överens om att båda var riktigt goda.


När maten var uppäten blev det lite småkyligt ute och vi flyttade in i köket där jag bjöd på goda efterrättsbakelser - Rice cripies-pavlovor med smörkräm, grädde och bär. En höjdare och de var så enkla att göra så de kommer jag definitivt göra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar