lördag 20 september 2014

Frukostöverraskning

Efter att vi hade väckt Olivia med sång och paket sa vi åt alla barnen att de skulle klä på sig och vara hyfsat finklädda för vi skulle åka iväg en sväng. Oj vad nyfikna de var på vad vi skulle göra, det gissades vilt men fel. Efter en liten omväg parkerade vi utanför Clarion hotel Sense och till slut förstod de att det var frukost på gång.

Ni som följer min blogg vet att jag och Olivia har en förkärlek för stora härliga mysfrukostar med extra allt. Så för några dagar sedan önskade sig Olivia en storfrukost/brunch till sin födelsedag. Trots den önskan kunde hon inte gissa att det var hotellfrukost vi var på väg till.


Vi satt länge och åt av allt gott som fanns uppdukat på frukostbuffén, vi saknade ingenting. Efter ett tag kom personalen med en stor och härligt frukt- och bärbricka till Olivia och de sjöng t.o.m för henne. En extra överraskning som överraskade oss alla. Observant personal som visste att vi firade en 15-åring.


Vilken lyx att äta hotellfrukost i sin egna stad. Jag har ofta tänkt tanken men det har aldrig blivit av, men nu tror jag det kan hända oftare. Det är ju inte helt gratis, men väl värt det när man vill lyxa till det lite. Definitivt mer välinvesterade pengar än många middagsbesök på restaurang då jag ofta tycker man blir besviken på maten.

Vi hade en så mysig och trevlig stund hela familjen utan stress, tv, ipads eller datorer. Jag tror att hela familjen var nöjd över Olivias frukostpresent och överraskning.

En tallrik full med godsaker - mackor, äggröra, gravad lax, ost o marmelad, brieost, ananas och melon.
En massa färska bär och fil är Idas favorit.
Pannkakor/plättar och olika sorters sylt - jordgubb, blåbär, hallon och hjortron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar