söndag 28 september 2014

Italienska helgen fortsätter

Italien-helgen fortsätter!
På fredag åt vi marinerad rostbiff med smak av balsamvinäger, olivolja och basilika. I lördags åt vi fläskfilé med pasta, soltorkade tomater och mozzarella. Så varför bryta mönstret? I dag blev det lax med smak av soltorkade tomater och ruccola.

Så mycket italienska smaker gjorde mig sugen på prosecco - det godaste mousserande vinet. Jag blir alltid nöjd när jag dricker Prosecco, jag har inte smakat en enda dålig prosecco. Jag vet inte om jag har haft tur eller om Prosecco är min grej.


Nu är väskorna packade, kläderna framtagna och vi är redo för en ny vecka. Känns som det kan bli en lyx-vecka. Leif är fortfarande förkyld och blir därför hemma i Luleå i veckan och det innebär att jag kan börja tidigt och sluta sent och behöver inte tänka på att hinna hem i tid för att hämta Ida och fixa middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar