fredag 5 september 2014

Matmarknadsmiddag

Medan jag var på utbildning åkte Leif och Ida in till stan för att handla lite middagsmat på den internationella matmarknaden. Vi åt där i tisdags men det finns ju så mycket mat där så i dag var det dags igen och nu provade vi andra maträtter.

Ida hade hört många kompisar prata om marknaden så hon ville följa för att handla. Vid lunch och middag är det hemska köer på uppemot en timme. Därför valde Leif att åka in vid 3-tiden och hoppades att det skulle vara rätt lugnt eftersom det inte är nån speciell mat-tid. Hans plan fungerade nästan.

I dag kom han hem med tysk bratwurst, polsk surkål med nån sorts korv, polska piroger, fajita, kyckling och potatis i tomatsås och en riktigt stark Chicken Vindaloo. Jag tog en tugga av Vindaloon och sen brände hela munnen.


Nu är middagen bortstädad (det gick fort) och jag har krupit ner i soffan och myser o njuter av fredagen. Huset är alldeles tyst för jag är ensam hemma - Leif är på hockey, Isak på fritidsgården, Olivia hos en kompis och Ida är ute o leker med kompisar. Jag tror jag ska fira med en till kopp te och nå sött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar