fredag 31 oktober 2014

Happy Halloween

Paus i Idol och jag har äntligen satt mig i soffan med datorn för att skriva till er. Ida ville ut på en "Bus eller godis"-runda med en kompis och jag följde med. Men usch vad kallt det var, mitt halsonda blev ju inte bättre av den kalla luften. Men efter lite te, tända ljus och filtar så känns det lite bättre.


På väg hem från jobbet åkte jag förbi Blomsterlandet och hittade så fina Halloween-rosor i en perfekt färg för helgen. Hoppas de nu är fina hela helgen också. Blommor är ju tyvärr inte min starka sida. Har ni några tips för att lyckas?


Firar ni Halloween? Eftersom jag försöker ta varje chans till att få fira lite extra så är det klart att vi inte låter en sån här helg gå obemärkt förbi. Fast vi gör inget stort av det utan jag tar fram lite orangea saker, ljuslyktor, nån pumpa, lite spindlar. Ibland gör jag nån speciell mat-rätt, som här. Jag brukar baka lite halloween-inspirerat också, som här och här, och ett år gjorde jag en spindeltårta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar