onsdag 8 oktober 2014

Snabblagat, eller?

Lyxmiddag utan ansträngning!
Låter för bra för att vara sant, eller hur? Men det är det inte i alla fall inte om man äger en Crock Pot eller annan slowcooker (och har potatisgratäng-rester i kylskåpet). Perfekt med en slowcooker som gör att man sparar tid.


I morse blandade jag ihop lite chilisås och kryddor som jag sen strök runt om en bit fläskkarré. La ner köttbiten i min Crock Pot, ställde den på låg temperatur och 9 timmar. Sen fick den gosa på där under hela dagen medan jag var på jobbet.

Fläskkarré och kryddor. Crock pot inställd på 9 timmar.

När jag sen kom hem och öppnade dörren luktade det underbart i hela huset. Det är alltid lika spännande att lyfta på locket efter så många timmar för att se hur det ser ut. Det såg perfekt ut.

Nästan 9 timmar senare. Hur ser det ut?

Jag mosade sönder köttet med sleven, blandade om och serverade. I dag åt vi pulled pork tillsammans med potatisgratängen som blev över från i lördags. Men det är lika gott med pommes frites, pitabröd, hamburgerbröd eller bara som det är tillsammans med en stor sallad.

Perfekt! Ett lätt tryck med sleven och köttet faller sönder.
Färdigt att äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar