måndag 24 november 2014

Pepparkaksbak

I går var det äntligen dags att baka ut pepparkaksdegen som jag gjorde tidigare i veckan. Jag älskar våra pepparkaksbakardagar som är så mysiga. Pepparkakor bakar vi varje år, ingen i familjen vill vara utan julmusiken, ljuvliga doften och mysstunden.


Det finns många bra recept på pepparkakor men i år, liksom i fjol, valde jag det enklaste receptet. Det blir en ganska lite sats men perfekt för vår familj. Här hittar du det receptet.

Visst kommer du ihåg mitt tips för att få fina pepparkakor utan kapade armar, sneda huvuden osv? Annars hittar du det här. Ett måste för att få fina pepparkakor och det är så vi bakar ut dem varje år.


Det är inte ens första advent än och jag kan redan pricka av pepparkakor, lussekatter och tre sorters julgodis från att-göra-listan. Så skönt att börja i tid och slippa stressen som alltid infinner sig i december. Det här är ju så roligt (och gott) så jag vill ju inte göra det för att jag måste utan för att jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar