måndag 24 november 2014

Rådjursmiddag

God morgon!
Ny morgon, ny vecka och snart ny helg :)

Eftersom mina föräldrar var bortresta när Leif fyllde år sparade vi deras firande av honom till igår. "Bättre sent än aldrig". Vi bjöd på rådjur, första gången jag tillagade det och jag har inte ätit det så många fler gånger, kanske en eller två gånger.

Vi hade många goda tillbehör men jag föredrar nog älgkött, som vi oftast äter, framför rådjur. Men vi har kvar några bitar i frysen så jag måste försöka hitta några till bra recept och kryddningar. Igår valde jag att krydda med bl.a. balsamvinäger som är en favorit för mig och som aldrig blir fel.


Rådjursmiddag
baslamicoglaserad rådjursstek
honungsglaserade grönsaker
klyftpotatis
kantarellsås med konjak
blandsallad med persimon
efterrätt
havreformar
grädde
hjortron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar