tisdag 30 december 2014

Från minus till plus

Puuh! Skönt att vara hemma. 
Det var rejält halkigt på vägen och när jag närmade mig Luleå kröp bilarna fram och all buss- och flygtrafik är inställd. Tur att jag hade bråttom att lämna jobbet så jag hann en bit på vägen innan värsta regnet och halkan kom. Och vilken tur att vi har bra bil och bra vinterdäck för jag kände faktiskt knappt av halkan trots att man såg isen. I går var det minus 27 och i dag var det nån plusgrad och regn. Det svänger fort!

När jag kom hem var Leif nästan klar med maten som var en av våra snabb-och-lättlagad-men-ändå-jättegod-helgfavorit-för-hela-familjen. Vet ni vad jag menar?


Självklart är det kött, pommes frites och ostsås. Oftast gör vi lövbiff men i dag fixade Leif till pepparbiff av en okänd köttbit från frysen. Lappen hade försvunnit från påsen och det är alltid lika spännande att försöka gissa vad det är för bit.

Nu ska jag slumra i soffan ett tag så jag orkar vara vaken längre än till åtta ikväll. Känner mig rejält trött efter att ha stigit upp vid sex-tiden två morgnar på raken utan att ha gått o lagt mig i tid kvällen innan. Hoppas att jag orkar och hinner ge er lite godisrecept senare trots att julen är slut. Men lite godis sitter väl aldrig fel, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar