fredag 19 december 2014

Mör och god fredagsmiddag

Fredagkväll och jag sitter och skriver till dig som vanligt. Men nu är det inget Idol på tv som vi är vana vid, nu sitter jag istället och ser en spännande handbollsmatch. Barnen kom hem glada från skolan för nu har det en lång härlig julledighet framför sig med sovmorgon varje dag. De har blivit riktiga tonåringar som vill vara uppe sent om nätterna och sen sova till lunch minst. Det trodde jag inte för tio-femton år sedan då de väckte mig alldeles för tidigt varje morgon.

Dagens mysiga fredagsmiddag blev älgfransyska, klyftpotatis, ugnsrostade grönsaker, färsk spenat och tomat-o-basilika-crème-fraiche. Det bästa med middagen var dock att hela familjen var samlad och åt middag tillsammans, det händer inte ofta nu för tiden. Men när det väl händer då känns det som fest!


Som vanligt fick älgsteken stekas på låg värme (100 grader) i ugnen, 
på så sätt förvandlas även de lite sämre bitarna till det allra möraste köttet. 

Känns som en riktig fredagkväll då man knappt orkar hålla upp ögonen trots att klockan inte har passerat 22. Men än är det ett bra tag kvar tills barnen kommer hem och jag kan gå och lägga mig. Det är nog dags för en kopp te som förhoppningsvis gör mig lite piggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar