fredag 26 december 2014

Vardagsmat igen

Då börjar ännu en dag i lugnets tecken att lida mot sitt slut. Men vila verkar vara vad jag behöver just nu, den här hösten med mycket jobb och få andningshål har satt sina spår. Kommande månader lär inte bli lugnare så jag behöver all vila jag kan få. Efter två dagar i myskläder ska jag faktiskt dra på mig nå annat i morgon för fika på stan med kompisar. Vilken tur annars hade jag kanske fastnat i mina pyjamasbyxor.


Dagens lunch blev än en gång lite julrester, gravlaxmacka och räk-och laxtårta närmare bestämt. Men till middag skippade vi julmaten och åt spagetti och köttfärssås. Riktigt gott med vanlig vardagsmat faktiskt. Men i morgon är jag nog sugen på lite julbordsrester igen för än är jag inte helt nöjd.

Nu är det soffan och några avsnitt av Homeland som gäller. Vi har inte följt senast säsongen på tv utan vi kör ett Homeland-race nu under julledigheterna istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar