fredag 19 december 2014

work@home

Tänk vad lite som behövs för att humöret åter igen ska vara på topp och för att jag ska må bättre. Allt jobb denna, i vanliga fall, mysiga julmånad gjorde att jag inte mådde bra varken i kropp eller själ. Men efter att ha jobbat hemma igårkväll och idag på förmiddagen och sen fått baka och mysa hemma gör att jag nu känner med gladare och friskare. Jag har ett enormt sömnbehov och får jag inte mina timmar blir jag allt som oftast förkyld. Det gäller att lyssna på sin kropp och det gjorde jag i dag!


Hemmajobbet gjorde att jag äntligen hann baka mina söta och goda jullimpor. De är som godast nybakade fortfarande lite varma med en massa ost på. Mmmmmm. Att sen äta dem med en kopp te sittande i soffan med en massa tända ljus i rummet medan snön faller ute är mys på hög nivå och gör mig gott.

Snart är det slut på soffmyset och jag ska jobba undan det sista innan vi ska sätta igång med fredagsmyset som består av god mat, gott vin och bästa sällskapet i ett nystädat och julpyntat hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar