lördag 24 januari 2015

Belöning?

Barnen hjälpte faktiskt till riktigt bra….ett tag i alla fall, med dagens städning. Som avtalat fick de då välja mat till middag och då valde de kinamat från vår nya favoritrestaurang. Själv struntade jag i midda'n och prioriterade att bli klar med städningen istället. Hade jag satt mig ner och ätit kinamat hade jag nog blivit sittande hela kvällen.

Nu, däremot, när övervåningen skiner har jag satt mig ner med en tekopp och datorn. Olivia o Leif är på hockeyn, Isak är på gården och Ida har gått och lagt sig i sitt nystädade rum för att se tv, så nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och njuta av lugnet och vårt välstädade hus. Gäller att passa på att njuta ordentligt i dag för det brukar inte ta länge innan det ser ut som ett bombnedslag igen.

Borde passa på att ta lite hemma-hos-bilder men i väntan på det får ni lite roliga bilder som jag hittade på nätet. De beskriver min dag så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar