onsdag 25 mars 2015

Bönsallad

Till lördagens goda limekyckling åt vi jag en snabbgjord bönsallad, som jag har glömt att visa er. Hemma hos oss är det bara jag och Ida som tycker om bönor och eftersom hon inte var hemma var det bara jag som smakade bönsalladen.


Bönsallad
1 burk kidneybönor
1 msk rapsolja
2 msk sweet chilisås
1 msk balsamvinäger
salt
svartpeppar

Det här var en snabbfixad bönsallad med endast en sorts böna och med ingredienser man ofta har hemma. Jag brukar göra limemarinerade bönor som också är gott. Kanske hade det passat till limekycklingen eller så hade det blivit för mycket lime. Vad tror ni?

Nu ska jag ta och vila lite igen, nästan så att jag börjar bli lite less soffan. Igår på eftermiddagen mådde jag hyfsat bra och hade bestämt mig för att gå till jobbet i dag (med lite värktabletter klarar man det mesta), men på kvällen kom både febern och värken tillbaka. Så det var bara till att fortsätta att vara hemma för att bli riktigt frisk. Och det var ett klokt val, för jag är inte så frisk som jag trodde. Och till helgen måste jag vara frisk när det är dags för Astma- och Allergiföreningens årliga slalomhelg i Kåbdalis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar