måndag 20 april 2015

Hemmagjord juice

Igår drack vi fruktdrinkar, eller fruktjuicer hela kvällen. Så himla gott det var och vad nyttig man känner sig. Ny frukt är nu inköpt för att göra nya juice-varianter.

Blir sugen på Frozen Strawberry Daquiri
när jag ser den här bilden på den alkoholfria premiär-fruktjuicen

Jag har en värstingmixer som heter Oster Versa som klarar mixa det mesta med sina rostfria 6-point knivblad, som även Leif var imponerad av. Oster är ett av Usas största varumärke för blenders och finns nu sen en tid tillbaka även i Sverige.Versa är den största och starkaste modellen (1400watts-motor) som kan mixa hela frukter, grönsaker mm till hälsosamma smoothies och hälsodrinkar.

Igår premiär-använde vi den genom att slänga ner skalade äppelbitar, apelsinklyftor och frysta hallon, sen fick vi en härlig god frukt- och bärpuré. Det blev lite väl tjock konsistens så vi spädde med kolsyrat vatten till lagom konsistens, Olivia tog inget medan jag tog ganska mycket. Nästa gång tar jag nog nån extra apelsin som borde göra att konsistensen inte blir lika tjock.

Kändes konstigt att slänga ner så stora bitar av äpple och apelsin, jag var säker att det skulle bli bitar kvar, men det blev det alltså inte. Imponerande!

Lägger i bitar av olika frukter och bär
På med locket och kör...
Sen har jag en underbart god juice eller puré
Min nya mixer/blender är inte bara stark och har bra knivar som mixar bra, den är dessutom riktigt snygg tycker jag. Nu är bara frågan - Vad ska jag prova göra härnäst? Kanske blir det en drink lik en strawberry daiquiri, eller en hälsodrink med ingefära eller…..

2 kommentarer: