torsdag 9 april 2015

Nyklippt dejt

I går var det dags för min och Olivias middagsdejt och hon valde, inte helt oväntat, Pastabacken. 

Och det var en nyklippt Olivia jag hade som sällskap. Hälften av håret har hon klippt bort och det blev så himla fint. Hoppas hon är lika nöjd som jag är :) Hon har världens tjockaste hår, och när hon satte sig i frisörstolen blev det samma reaktion som alltid av frisörer (och andra) "Wow vilket hår". Svårt att förstå att hon nästan var flint fram till 2 års ålder.

Nu äntligen kan hon ha sitt fina hår utsläppt igen (me like), tidigare var det så långt och tjockt att hon alltid hade det uppsatt. Men nu när det är både avkortat och urklippt behöver hon inte alltid ha tofs, knut eller fläta. Och nu blir det inte lika varmt till sommaren för henne. För visst drömmer vi om ytterligare en kanonsommar?


Åter till restaurangbesöket :) Som vanligt började vi med vitlöksbröd med aioli i väntan på maten. Sen tog Olivia, som alltid, sin favorit - Spagetti Carbonara medan jag varierade mig. Jag valde en gammal favorit som jag inte har ätit på flera år, men nästa gång blir det nog min nya favorit igen.


Nu har jag haft middagsdejter på tu man hand med alla barnen så nu är det min man kvar. Undra när vi ska lyckas med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar