tisdag 14 april 2015

Nytt uppläggningsfat

Nu sitter jag på planet till Stockholm om allt gått enligt planerna. Jag kommer ha fullt upp i Stockholm och har därför varken packat ner datorn eller kameran. Men jag har skrivit i ordning några inlägg till er så att ni inte kommer sakna mig :) Dessutom brukar jag vara duktig att uppdatera på Instagram när jag är i väg på roliga annorlunda saker. Visst kommer ni ihåg att följa matro_sara där?

Det här inlägget skulle egentligen handla om mitt nya fina uppläggningsfat som jag fyndade i lördags.


Vi var till återvinningen och slängde en massa skrot som vi rensat ut. För ovanlighetens skull gick vi in i deras butik och där hittade jag detta fina uppläggningsfat/ugnsform. Gissa vad det kostade?

50 kr betalade jag för det! Den som prissätter där har nog inte riktig koll på hur himla populärt det är med koppargrejer just nu och fatet ser oanvänt ut dessutom. Det är dock lite ojämn prissättning där, en begagnad tesil ville de ha 10 kr för. Vad kostar en ny? 19 kr, kanske!


Är så himla nöjd med med fatet som jag invigde redan i söndags då vi stekte sambalbiffar som vi serverade med stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar