måndag 11 maj 2015

Underbart

Eftersom jag inte känner mig helt kry men inte har tid att vara sjuk så tog jag en lugn morgon hemma. Det kommer bli en lång arbetsdag och jag behöver mina krafter ikväll och imorgon. Vid fem sätter vi oss i en bil och åker den nätta lilla biten till Kiruna (ca 35 mil  och jag som hatar att åka bil).

När jag hade följt Ida till skolan gick jag sen vid vattnet på vackra Mjölkudden i Luleå. Helt underbart, solen sken och vattnet låg helt spegelblankt. Det blir inte mycket vackrare än så här.

Luleå centrum sett från solsidan (Mjölkudden)

I går hade jag en trevlig kväll med fina vänner och god mat. Kände mig ovanligt trött och "konstig" redan då så jag har nån "skit" i kroppen. Är det kanske pollensäsongen som har slagit till?!

Vi började med en underbart god förrätt - tomater under smultäcke med parmaskinka och färska tomater. Smultäcket bestod bl.a. av parmesanost och gav en underbar smak.


Sen fortsatte vi med en god ugnslax i en sås med smak av hummerfond och rosépeppar. Till laxen åt vi potatisbakelser, rädisor och ärtskott.


Trots att jag var så himla mätt av all god mat så orkade jag den goda efterrätten. Det skulle ha varit en vitchokladmousse men efter ett litet missöde döpte vi om det till vitchokladsoppa. Det gäller att vara lite kreativ.


Nu ska jag vila lite innan jag ska ta bussen till jobbet. 
Hoppas solen skiner lika underbart på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar