onsdag 10 juni 2015

Kebabkrydda

Om några timmar börjar min semester! 
Så härligt och skönt det ska bli, fast än dröjer det en dryg vecka tills jag är ledig. Den här veckan är det fullt upp med Olivias examensfest och nästa vecka ska allt fixas inför vår Mallorcaresa och husutlåning. Men på midsommarafton då blir det semester och ledigt. Alldeles strax ska jag sätta mig i bilen för att åka till jobbet i Boden för sista gången. Nästa gång jag ska på jobbet då cyklar jag. Vet ni hur skönt det ska bli?!

Jag fortsätter skaffa pluspoäng från barnen genom att göra god mat. I söndags var det dags för kycklingkebab med egengjord kebabkrydda.


Kebabkrydda
2 msk spiskummin
1 msk chilipeppar
1 msk paprikapulver
2 tsk torkad oregano
2 tsk torkad timjan
1 kryddmått med kanel

Blanda alla kryddor och förvara i en burk med lock.
Använd 3 msk till 1 kg kycklingfilé eller kebabkött.
Glöm inte att salta också.

God och stark kebabkrydda som jag ofta gör dubbel sats av så att jag har färdigblandat till nästa gång vi ska äta kebab.

Vi köper ofta Libabröd till det här. Har ni provat det? Det är mycket godare än de mjuka tortillabröden man använder till tacos. De är färska och mycket godare. Vi köper dem på Willys men nån gång har jag sett dem på Ica Maxi också.

Libabröd fyllt med grönsaker, kycklingkebab och kebabdressing
Färdigkryddad och stekt kyckling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar