tisdag 2 juni 2015

Renovera miljövänligt

Nu för tiden handlar många ekologisk mat och vi är mer medvetna. Ida som är 7 år frågade mig för nån dag sedan varför vi inte har ekologisk mjölk. Jag erkänner, jag köper inte alltid ekologiskt. Men jag vet att det finns många ekologiska matvaror och känner mig hyfsat kunnig i området. Och jag blir glad av att ha en sån "duktig" dotter.
Vad jag inte är lika kunnig på är miljövänliga alternativ vid husbyggen och renoveringar. Vi har ju renoverat en hel del och vi har fortfarande mycket kvar att göra i huset. Jag har precis läst om Cremabs isolering som bland annat bidrar till att minska växthuseffekten. Har ni hört talas om dem? Här kan ni läsa mer. Kul och framför allt viktigt med företag som tänker på miljön.

Jag hoppas att byggföretag som bygger stora bostadsområden har bättre koll än vad jag har på detta så att de tänker på miljön och använder rätt produkter och leverantörer.

I samarbete med Cremab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar