måndag 13 juli 2015

En dag att fira

Ännu en solig dag som avslutades på altanen med grillmiddag och gäster. I love it!

Vi började med rosa bubbel och jordgubbar för att fira att det i dag är första dagen på mitt nya jobb. Det känns så himla bra att åter igen få börja jobba hemma i Luleå och slippa sitta i bilen en timme per dag. Allt blir så mycket enklare - ärenden, inköp, läkarbesök, utvecklingssamtal, sjuka barn och framför allt kan jag nu återuppta mina härliga lunchpromenader vid (eller på) vattnet. Jag kan fortsätta rabbla fördelar med ett Lule-jobb hela kvällen, men jag tror ni förstår. 

Att jag dessutom har semester en månad till är ju också värt att fira :)


Till det mousserande rosévinet åt vi baconlindad halloumi som är ett perfekt drinktilltugg på sommaren inför en grillmiddag då grillen ändå ska användas. Visst har ni provat det redan? Annars är det dags, så enkelt och så gott!


Till huvudrätt grillade Leif röding som vi bara använde salt och citronpeppar på. Till det serverade vi kokt potatis, hjortronsås, sambalkrämörtostsås, sallad och bröd. Enklare festmiddag på sommaren finns knappt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar