torsdag 23 juli 2015

Grillade fyllda paprikor

Tänk så härligt det är med bra kompisar!
Ida var lite låg och ledsen på förmiddagen pga den gipsade armen. Hon tänkte på allt hon inte kan och får göra och hon ville absolut inte gå till någon kompis. Vi försökte följa henne till nån kompis men hon ville inte visa gipset, hellre låg hon hemma och såg film. Mitt lilla hjärta som älskar att vara ute med kompisar! Men sen vände det tack vare bra kompisar som kom hit med presenter och "drog" med henne ut på skoj. Och nu har jag min svamliga tokiga glada tjej tillbaka. Så lite som behövs, men det viktiga - det var nån som gjorde det.

På instagram efterlystes receptet på de grillade fyllda paprikorna. Det svåra med alla dessa grilltillbehör är att det är Leif som grillar och det är inte det lättaste att få ur honom hur han gjorde. Hur varm är grillen? Hur länge grillade du? Direkt eller indirekt värme? Men jag gör så gott jag kan att få fram recepten åt er.


Grillade fyllda paprikor
paprikor
gul lök
crème fraiche tomat o basilika
riven ost

Dela paprikorna på mitten. Ta bort hinnorna.
Finhacka löken och blanda med crème fraiche.
Fyll paprikorna med blandningen.
Strö på riven ost.
Grilla tills paprikorna får lite färg.
Ta sedan bort från den höga värmen, men värmhåll dem ett tag så att paprikorna blir mjuka.

Ännu ett gott grilltillbehör som Leif lyckades riktigt bra med. Hoppas ni vågar er på att prova för det här var riktigt gott. Crème fraiche tomat och basilika är en av mina favoriter, självklart kan man ta vilken crème fraiche man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar