fredag 28 augusti 2015

Cosmopolitan

HAPPY FRIDAY!

Inte ens regnrusket kan göra mig på dåligt humör i dag. Efter de senaste veckornas kanonväder känns det faktiskt lite mysigt när regnet smattrar mot fönsterrutorna.

Vi börjar denna fredagsmorgon med ett drink-tips - nämligen Cosmopolitan. En riktigt god, syrlig och läskande drink helt i min smak. Jag drack en i Stockholm i fredags men jag tyckte min variant var godare :) Den i Stockholm var sötare och det borde ju bero på vilken tranbärsjuice man använder, eller?


Cosmopolitan
2-3 cl vodka
1 cl Cointreau
3-6 cl tranbärsjuice
1,5 cl färskpressad lime

Mät upp alla ingredienser i en shaker med is. Skaka och fördela i glas.

En Cosmopolitan är så vacker med sin rosa färg, eller hur? I en "riktig" Cosmopolitan tror jag att det ska vara citronvodka, men eftersom jag inte hade det hemma använde jag vanlig vodka och det blev riktigt gott så jag lär inte köpa hem citronvodka för det här.

Perfekt sommardrink!
Vacker drink i vackra glas.
Slurp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar