lördag 22 augusti 2015

Kakbuffé på Wenngarns slott

Vid ett-tiden i dag blev jag upphämtad av min Stockholmskompis Maria för att åka till Wenngarns slott i Sigtuna där det vankades kakbuffé. Sol, slott och storfika kan ju inte bli fel. Vi hade en underbar eftermiddag med flera koppar te, många kakor och mycket surr.

Vi orkade inte smaka allt, som ni kanske förstår. Men vi hann och orkade med en hel del i alla fall. Nästan så att jag känner att det dröjer ett bra tag innan jag vill fika igen, men bara nästan :)


Vi började med att sitta i solen men det blev så otrolig varmt så vi flyttade in i skuggan under träden och orkade då sitta ute länge till. Jag älskar utefik där det är buskar och träd som skuggar istället för parasoll, det är så mysigt. Tyvärr tog jag inte några kort på den mysiga delen av caféet. 

Det var väldigt vackert ute på Wenngarns slott och påminde lite om Italien (det jag har sett på bild i alla fall) tyckte jag med terasserna, planteringarna och omgivningarna. Dessutom fanns det ett väldigt vackert gammalt kapell inne i slottet. Undra om det används?


Det var gott fika men inte det godaste jag har fikat,
men jag tycker absolut att Wenngarns slott är väl värt ett besök om man vill utanför Stockholm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar