torsdag 27 augusti 2015

Lätt och gott

Åh vilken god middag vi åt i dag och lättfixad var den också. Perfekt, eller hur?

På en salladsbädd med tomater la jag skivad rostbiff och sen hällde jag på lite hemmagjord vitlöks- och dragonsås innan jag serverade tillsammans med ugnsrostad potatis och morötter. Eftersom jag är så otroligt trött orkar jag inte skriva hela receptet nu utan det kommer i helgen nångång för nu ska jag skynda mig i säng.


I morgon bitti, innan jobbet, planerar jag att ge er tips på en god och läskande fredagsdrink som ni sen kan blanda ihop efter jobbet. Jag önskade att jag hade receptet på den goda alkoholfria drinken jag drack i fredags innan Cono Sur-eventet, men eftersom ingen flaska hade nån etikett blir det svårt att försöka sig på att göra en likadan. Jag vet att han använde lite tranbärsjuice och pressade i färsk passionsfrukt, men sen har jag ingen aning vad det mer var för smarrigt i drinken.

God alkoholfri drink!
Jag som älskar passionsfrukt blev barnsligt glad över att få smaska i mig en passionsfrukthalva också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar