måndag 10 augusti 2015

Ny vecka, nytt jobb och nya vanor!


På onsdag börjar jag jobba igen efter en lång härlig ledighet, en välbehövd ledighet efter ett år med mycket jobb och lite ledighet. Men nu är jag redo för jobb igen och jag är även redo att ta hand om min kropp igen. Nu är det slut på semestervanor som har bestått av lite för mycket vin, mat, fika och vila.

Nu ska jag återgå till mina gamla vanor med lunchpromenader och viktväktarmat. Hänger ni med?

Semester i all ära, men ärligt talat så ska det bli skönt att återgå till lite rutiner, stiga upp på morgonen istället för att ha ständig sovmorgon, komma i säng på kvällarna istället för att vara vaken till efter midnatt, äta vid fasta tidpunkter istället för lite nu och då, dricka vin nån gång per månad istället för var och varannan dag, promenera varje dag istället för ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar