måndag 10 augusti 2015

Vattenmelon-slush

Känns som jag vaknade lite för tidigt i dag men eftersom jag börjar jobba på onsdag så var det kanske lika bra. Nu gäller det bara att gå och lägga sig i tid i kväll. Inte det enklaste när man har sommarlovslediga barn.

Tänk att vi fick vakna upp till ännu en dag med sol, så härligt! Så snart ska jag ta mig en kopp te och gå ut och sätta mig i vår sköna loungemöbel. Men eftersom Leif jobbar och barnen lär sova ett tag till får jag äta frukost i ensamhet i dag. Men om jag tar med mig datorn eller ett gäng tidningar går det ingen nöd på mig.


På sommaren och framför allt när det är varmt då äter vi vattenmelon i massor. I år har alla pratat om vattenmelon-slush som man gör direkt i melonen med hjälp av en elvisp. Jag har för mig att videos på det kom redan i fjol, men i år har det exploderat. Även Isak har sett detta och ville så klart prova.

Fast vi blev lite besvikna! Det blev inte så gott som vi trodde så i fortsättningen kommer vi nog äta vattenmelon istället för att dricka den. Ida älskade det men jag och Isak tyckte att den kändes mycket sötare som dryck istället för i bit. Konstigt!

Gör ett hål så att en visp går ner i hålet
Tryck ner vispen och slå igång den så att den börjar vispa.
Häll upp den färdiga slushen i ett glas. Vi tyckte det var lättast att bara hälla utan hjälpmedel,
men vissa använder en halverad plastmugg för att få till en pip som gör det enklare att hälla.
Färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar