tisdag 1 september 2015

Trött lyx

Oj så trött jag var i går, ingen rolig början på veckan. Jag lär ju inte bli piggare nu när jag dessutom ska börja jobba en timme längre varje dag. Hoppas jag snabbt kommer in i det för just nu känns det som en evighet att jobba till 17.

Helt plötsligt var jag ensam till middag i går och då struntade jag i att laga mat, istället lyxade jag till det med lite sallad, löjromsmackor och te. Jag hade sån tur att det fanns kvar löjrom från i lördags (då vi åt den goda förrätten med äggkräm och löjrom).


I dag hoppas jag att vi blir fler till middag och att jag har mer ork för jag planerar att göra en ny variant på tacopaj. Pajdegen hittade jag hos Viktväktarna och jag tycker det verkar mer som scones- eller pizzabotten än pajdeg och det är helt i min smak. Ska bli spännande och se om jag har rätt.

Men först några timmars jobb och lunchdejt innan det är dags att fundera på middagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar