söndag 4 oktober 2015

Matsedel v. 41 oktober 2015

Bakar ni kanelbullar?

Ni har väl inte kunnat missa att det är kanelbullens dag i dag? Jag tänker inte baka kanelbullar i dag, men det står mycket annat på min baklista som jag ska försöka hinna med i dag. Just nu står det en ananaskaka i ugnen och luktar gott. Sen ska jag och Ida provbaka i min nya sockerkaksform som jag köpte i Stockholm förra helgen. Då tänkte jag faktiskt baka en kanelbullesockerkaka, så blir det lite kanelbullelukt i huset i alla fall.


Matsedel v. 41 oktober 2015

Köttfri måndag
Välj säsongens grönsaker till denna goda soppa.

Tisdag
Paprikakryddad och saftig köttfärslimpa

Onsdag
Enkel lax med en krydda

Torsdag
Lite pyssel men gott

Mysfredag
Krämig och god sallad där du väljer dina favoriter till en extra god sallad

Gott till helgen
Mandelmassa och bär tillsammans i denna goda kaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar