tisdag 26 januari 2016

Från kallt till blött

Alltså vad håller vädret på med?

Efter att ha varit iskallt, med nästa 30 minusgrader i över en vecka så var det nollgradigt snöslask idag. Varför kan det inte var normalt vinterväder? 
Idas kläder var dyngsura efter en dag på skola o fritids. Tack o lov för torkskåp! 
Själv blev jag också blöt av all blötsnö efter min kort-korta lunchpromenad in till affärerna, där jag roade mig med lite rea-shopping. Åh vad jag älskar att fynda på rea.

Dagens middag planerade jag i söndags på Kvantum när jag såg att de hade riktigt stora champinjoner, redan där och då bestämde jag mig för att köpa dem och sen fylla med nå gott innan tillagning i ugnen. Det är så kul när man ser råvaror som man inte alls hade planerat att köpa men man kan inte motstå dem och hjärnan sätter igång att komponera ihop recept redan på affären.

De grönsaksfyllda champinjonerna åt vi tillsammans med kyckling och en sallad med fetaost. 
Gott, enkelt och nyttigt!

Dagens goda middagstallrik
Morötter, zucchini o svamp i en härligt blandning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar