lördag 9 januari 2016

Provdricker

Nästa lördag ska jag ha drink-tjejkväll och jag har inte bestämt vad jag ska bjuda på för drink, så i dag testade jag två olika varianter. Ett tufft jobb men nån måste göra det :) Båda var rätt goda men det var ingen wow-känsla, en sån som jag får varje gång jag dricker Applepie Martini. Men den har jag redan bjudit tjejerna på så jag vill ha nån ny urgod drink. Letandet fortsätter..... Tipsa gärna om er favorit!

Rågkrustader med skagenröra och en blåbärsdrink till hockeyn

Kvällens första drink blev en med mycket citron, den var riktigt syrlig och god, precis som jag tycker om men för lite wow. Men en varm sommardag är den nog otroligt god och läskande och då kanske wow-känslan dyker upp. Eller så är jag bara för kräsen just nu och rädd att mina gäster inte tycker om lika sura drinkar som jag gör.


Den andra drinken jag provade var med blåbär och den var också hyfsat god men jag hade nog velat ha den lite syrligare. Lite mindre/svagare blåbärsdryck och lite mer lime tror jag skulle vara mer i min smak. Jag ska experimentera lite till så lyckas jag nog få den riktigt god.


När jag hade provsmakat drinkar klart blev det tacomiddag till barnens stora glädje och med två extra runt bordet. Alltid kul med spontangäster och speciellt när det är tacos för då gör vi alltid storkok och det räcker till många. Inte lika kul med spontangäster när man vet att man har lite för lite mat :) fast det brukar man kunna lösa också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar