onsdag 24 februari 2016

Spenatsoppa

Spenatsoppa måste vara bland det snabbaste att tillaga utan förberedelser, bara man har ingredienserna hemma. Ta spenaten direkt från frysen och koka upp med buljong, i med kryddor och grädde, koka några minuter och sen har du en underbart god middag. Längtar redan till morgondagens lunchlåda :)


Spenatsoppa

400 g hackad fryst spenat
8 dl vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
2 dl grädde
cayennepeppar
salt
svartpeppar

Koka upp fryst spenat, vatten och buljongtärningar.
Tillsätt grädde och kryddor.
Låt koka i 5-10 minuter.
Smaka av och servera tillsammans med ägghalvor.

Jag blev så otroligt sugen på spenatsoppa i dag, vilken tur att jag hade alla ingredienser hemma. Den blev precis så god som jag hade hoppats på, så jag kunde knappt sluta äta. Jag tycker att lite cayennepeppar blir en perfekt krydda till den ganska milda spenatsmaken.


Ägghalvor är en självklarhet till spenatsoppa men jag tyckte soppan blev så himla god i sig så jag hade kunnat strunta i äggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar