måndag 18 april 2016

Tomat- och löksallad med mozzarella

Måndagkväll och en ny vecka är i gång. Den här veckan verkar kunna bli något lugnare än förra vecka. Skönt! Enda orosmolnet är alla förkylningar som härjar. När ska det ta slut? Jag har i alla fall gjort en ny omgång Ingefärashot som jag nu ska dricka för att försöka hålla mig frisk.

Av någon anledning hade jag extremt många tomater hemma i helgen så då passade jag på att göra en god tomatsallad.


Tomat- och löksallad med mozzarella

4 tomater
1 rödlök
2 mozzarellabollar
olivolja
örtsalt
torkad basilika

Skiva tomaterna, halver eventuellt.
Skala och skiva löken i halvmånar eller mindre bitar.
Dela mozzarellan i bitar.
Blanda ihop på ett fat.
Strö över örtsalt och basilika. Ringla över olivolja.

Den här tomat- och löksallad blir jättegod att servera på en ruccolabädd. Men eftersom flera i min familj inte tycker om ruccola så serverade jag den och annan sallad i skålar på sidan om så får var o en ta det den vill. Perfekt i en familj med många olika smaker och viljor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar