onsdag 20 april 2016

Ugnsstekt zucchini - vegetariskt lchf-tillbehör

Lill-lördag!
Fast hos oss betyder inte lill-lördag party och festligheter, utan hos oss är onsdag den stora plockardagen. Efter middagen plockar vi undan allt som ligger på fel ställe och hos oss är det mycket... Jag fattar inte hur svårt det kan vara att ha "var sak på sin plats". Men nu är det rensat och i morgon är huset redo att dammtorkas, dammsugas och skuras. Frågan är bara vem som ska göra det :)

Fredagens höjdarmiddag var entrecôte, kantarellostsås, tomat- och löksallad med mozzarella och ugnsstekt zucchini. En middag jag gärna kopierar nu på fredag :)


Ugnsstekt zucchini - vegetariskt lchf-tillbehör

zucchini
olivolja
örtsalt

Dela zucchinin längs efter.
Pensla med olivolja och krydda med örtsalt.
Ugnsstek i ca 200 grader i ca 10 minuter.

Jag ugnsstekte min zucchini några minuter på slutet av potatishalvornas tillagningstid, så jag behövde inte smutsa ner nån ny plåt utan trängde in det på samma. Det var ett perfekt och lite matigare tillbehör till entrecôte, sallad och sås. Annars är det lätt att det bara blir sallad och sås när man försöker utesluta kolhydrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar