torsdag 26 maj 2016

Drinken från SPiS i Kiruna

Den första drinken vi fick smaka på när jag satt i drinkjuryn kom från SPiS i Kiruna och det var Hanna som tävlade. Det var så vackert när glasen kom ner till oss med guldbeströdd sockervadd och en blomma i ett fint glas, bredvid stod en liten tillbringare med det flytande till drinken. Sen fick vi själva hälla det över sockervadden som då smälte och bidrog till smakupplevelsen. En riktig wow-känsla.

Jag har sett dessa sockervaddsdrinkar i bloggar i ca ett år men jag har aldrig provat själv. Men i sommar kommer det nog bli av. Väldigt läckert och gör nog succé på vilken fest som helst.



Drinken heter Cumulus Violas och tanken var att göra en blommig drink 
men blommiga smaker på många olika sätt så som honung, vanilj och saffran. 
Innehåll
tequila reposado
galliano
litchejuice
citron
en lag på 
honung
saffran
apelsinblomsvatten 
rosenvatten. 
Servering
violsockervadd

Här har sockervadden börjat smälta. Läckert!

Den alkoholfria drinken tog jag visst inget kort på, men den föll mig inte riktigt i smaken. Den såg ut och smakade mer som en smoothie än en drink och det är inte riktigt det jag vill ha på krogen.


Den alkoholfria drinken Klorofyll är en drink med örtiga pigga smaker. 
Baserad på äpple 
och smaksatt med 
lime, yoghurt, och en juice på nässlor, basilika, persilja och mynta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar