söndag 1 maj 2016

Valborgsgrill

Trevlig första maj på er! 
Gårdagens trevliga grillkväll med grannar följer vi upp i dag med födelsedagsfirande för min pappa. Fest hela helgen! Gårdagens värme och sol gjorde att alla var på lite extra bra humör. Underbara sol och det verkar vara lika fint väder i dag. Love it!

I väntan på maten började vi med lite småplock. Jag hade fixat, och åt,  ostchips med skagenröra som är perfekt lchf-förrätt.


I sann valborgs-anda grillade vi till middag, lite grill-knytis där vi hade med oss lite smått o gott. Vi hade bland annat med oss tzatziki - men den glömde jag ta fram. Så kan det gå i stressen bland många hungriga :)


Ingen kväll är komplett utan efterrätt och självklart erbjöd jag mig att fixa den. Jag gjorde en chokladmousse på 80-procentig choklad. Älskar mörk choklad! Dessutom hade jag gjort dumleflarn, goda men inte lchf-vänliga och jag hade även köpt glass för jag var rädd för att många skulle tycka att chokladmoussen var för osöt.


Nu ska jag skynda mig ut för lunch i solen innan vi ska dra i väg på nästa fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar